Санитарлық дәрігерлер өртенген АН-2-ден қалай құтылғандықтары туралы айтып берді
Шығыс Қазақстанда жерге қонуға мәжбүр болған ұшақтың салонында болған адамдармен сөйлескен тілшіміздің эксклюзивті материалын ұсынамыз
26 ақпанда ұшу кезінде жедел жәрдем көлігінің жағында қозғалтқыш істен шықты, ұшқыштар шұғыл қонуға шешім қабылдады. Өскемен әуежайына жеткенде ұшақ қарға құлап, өртенді, деп хабарлайды Устинка LIVE тілшісі.
Ол кезде көлікте бес адам болған - үш экипаж мүшесі және екі дәрігер. Апаттан аман қалғандардың айтуынша әрине, әуе кемесінің командирінің кәсібилігі мен анық әрекеттері мен сәттілік оларды құтқарды.
Біз сол күні Ан-2 авариялық бортында болған авиация бөлімінің екі офицерімен бірден сөйлесе алдық. Олардың әрқайсысы қиын жолмен өз жолымен аман қалды. Алайда, тәртіппен.
Ал фельдшер Бек Асаубаев өмірінің 32 жылы бойында мұндай қорқынышты сезінбегенін мойындады.
Жас фельдшерді үйінде ата-аналары, сұлу жары және екі баласы, бес жасар Тимур мен тоғыз айлық Хамза күтіп отырды. Бек оларды қайта көру үшін дұға етті.
Дәрігерлер оянғанда қауіпсіздік белдіктері ғана оларды ұстап тұрған, олардың аяқтары салбырап тұрған.
Ұшқыштар мен дәрігерлер әлі де жолға қарай келе жатты, ал өрт сөндірушілер өз жұмыстарын атқаруда. Дереу ұшақты сөндіруге кірісті. Олардың жылдам әрекеттері жарылыстың алдын алуға көмектесті.
48 сағаттан кейін аэрокосмостық қорғаныс бөліміне тағы бір АН-2 ұшағы бөлінді.
Бұл кезде жас Бекке қиын болды. Қатты қону кезінде ол омыртқасын жарақаттады, біраз демалыс алуға тура келді. Қазір ол жұмыс істейді, бірақ ұшақпен ұшу туралы әлі шешім қабылдаған жоқ.
Ан-2 апаттық жағдайда қонғаннан кейін туындаған кейбір мәселелерді бізге авиация бөлімінің медициналық қызметкерлері айтты. Біз олар туралы Устинки Плюс-тің келесі сандарында айтатын боламыз. Сонымен қатар, оқиғаны тергеу әлі аяқталған жоқ және комиссияның қорытындылары жоқ. Осы арада мен керемет жазбаны аяқтағым келеді.
Следующая →
Ол кезде көлікте бес адам болған - үш экипаж мүшесі және екі дәрігер. Апаттан аман қалғандардың айтуынша әрине, әуе кемесінің командирінің кәсібилігі мен анық әрекеттері мен сәттілік оларды құтқарды.
- Төтенше жағдай кезінде аса қорқыныш болған жоқ, - дейді аэроғарыштық авиация медициналық бөлімінің бастығы Рафаил Халитов. - Ал өмірім жарқ етіп көз алдымнан өте шыққан жоқ. Жерге соққы, сәтсіздік және қара түс ... есімді жоғалтқан шығармын. Ұшақтың ішінен жолға шыққанда ғана өте қорқынышты болып кетті. Мен мұның бізбен болғанына сене алмадым.
Біз сол күні Ан-2 авариялық бортында болған авиация бөлімінің екі офицерімен бірден сөйлесе алдық. Олардың әрқайсысы қиын жолмен өз жолымен аман қалды. Алайда, тәртіппен.
- Біз Ақсуатқа төрт айлық науқас бала үшін ұшып кеттік, - деп әңгімесін бастайды доктор Халитов. - Олар әдеттегідей ұшып кетті, бірақ кенеттен ұшақ кері бұрыла бастады. Мен ұшқыштардан сұраймын, олар біз Ақсуатқа ұшпаймыз дейді ме? Олар қозғалтқышта ақаулық бар деп жауап берді және біз қайтып келеміз. Экипаж командирі Сергей Владимирович Шкуров бұл аймақты жақсы білгені және машинаны ағаштардан, жеке үйлерден, жоғары вольтты сымдардан аман алып қалды. Бәлкім суға құлап кетер едік, нәтижесінде олар Прапорщиковтың маңында терең қарға ұшақты қондырды, аэропорттан бір жарым миль және жолдан 200-300 метр қашықтықта.
Ал фельдшер Бек Асаубаев өмірінің 32 жылы бойында мұндай қорқынышты сезінбегенін мойындады.
- Біз ұштық, кенет мен мотор біртіндеп дұрыс жұмыс істемей, дірілдей бастағанын сездім, - деп еске алады Бек. - Ал ұшқыштар бірден ақаулықты сезіп, олардың қозғалысы автоматизмге айналды. Меновнойдан жоғары тұрған телемұнараның бір жерінде көлік командирі бақылауды өз қолына алып, артқа қарай шегінді, ұшақты қондыру соңына дейін күресті. Үйдің түбінде сымдар, ағаштар, қонатын жер жоқ... Туыстарыма қоңырау шалуға деген құлшыныс пайда болды. Содан кейін олар мені уайымдап, үрейден естерінен танып кетеді-ау деп өзімді ұстадым. Шынымды айтсам, мен дұға оқыдым ...
Жас фельдшерді үйінде ата-аналары, сұлу жары және екі баласы, бес жасар Тимур мен тоғыз айлық Хамза күтіп отырды. Бек оларды қайта көру үшін дұға етті.
- Ұшқыштар біз "Ертіске" қонамыз деп айқайлады, - деп жалғастырады Асаубаев. – Ұшақтың биіктігі жерге бір шақырым ғана жетпеді. Төмендей берді, төмендей берді... Командир біз жетпейміз, қонамыз. Ал кенеттен жоғары вольтты сымдар алдымыздан шықты. Мен тіпті ауада "жарылып" кетеміз деп ойладым, көзімді жұмдым. Ұшқыш сол сәтте бұрылыстарда керемет сыйқыр жасағандай болды, электр желісінің астынан "жүзіп" шықты. Сосын қатты соққы, қатты дыбыстар, бәрі төңкерілді ...
Дәрігерлер оянғанда қауіпсіздік белдіктері ғана оларды ұстап тұрған, олардың аяқтары салбырап тұрған.
- Көзімді ашсам жанымда ұшқыш тұр, белдікті ашуға көмектесуге кірісті, - дейді Рафаил Равильевич. - Біз арнайы курткаларымызды киіп алған едік, қонуға дайындалдық. Салонның есігі бақытымызға орай, бірден ашылды, менің белдігім бірден ашылды. Ұшқыштар маған шығуға көмектесті. Біз шыққан соң ұшақ лап етіп т үгелдей жанып кетті. Салонда төрт-бес оттегі бар ... Осының бәрі жарылса, бізден ештеңе қалмас еді. Бірақ содан кейін барлығы анық, тез және кәсіби түрде, әскери түрде өтті.
- Менің белдігім кептеліп қалды, - дейді Бек Асаубаев. - Мен бикске жеттім (медициналық жабдықтар мен аппараттардан тұратын қызғылт сары пластик чемодан - шамамен автор), белдікті кесу үшін қайшыны немесе скальпельді табуға тырыстым. Қолымнан келмеді, қобалжып кеттім. Ұшқыштарға рахмет олар маған көмектесті. Өрт салонда жана бастады, іші көк түтінге толды. Біз жүгірдік, кез-келген сәтте бәрі лап етіп атылуы мүмкін. Олар бірінің артынан бірі келе жатты. Алда экипаж командирі қарды бұзып жол салып отырды, ал біз артынан еріп отырдық.
- Мен еш жерімнің ауырғанын сезбедім, - дейді доктор Халитов. - Ешкім ешкімді тексермеді, бірақ мен ұшқыштың иығынан ұстап тұрғанын көрдім, бірақ жедел көмек көрсетпедік. Ол сәтте ең бастысы - жанып жатқан ұшақтан алыстау. Мен әуе кемесінің экипажының мұндай ауыр жұмысын бұрыннан көрген емеспін. Бірінші болып командир жолды бізге ашып отырды, содан кейін ол шаршады, оны ұшқыш алмастырды. Белден жоғары қар. Бұл 200-300 метр жер сол мезетте жүз шақырымдай көрінді. Бірақ бұл қар бізді құтқарып қалды.
Ұшқыштар мен дәрігерлер әлі де жолға қарай келе жатты, ал өрт сөндірушілер өз жұмыстарын атқаруда. Дереу ұшақты сөндіруге кірісті. Олардың жылдам әрекеттері жарылыстың алдын алуға көмектесті.
- Жолда бізді апат медицинасы тобының дәрігерлері тексерді, - деп жалғастырады Рафаил Равильевич. - Олар 1-ші қалалық ауруханаға жеткізілді. МРТ-ге түсірді. Төртеуміз ауруханаға жатудан бас тарттық. Денемізде гематомалар мен тырналған жерлер болды. Ұшқыштардың бірі ауруханада қалды, оның иығы сынған екен. Сосын журналистер бізге шабуыл жасады. Мен несімді әрең жинап, әлі не боп кеткенін түсінбей тұрдым, қайдағы сұхбат берген. Бас дәрігерден бізге журналистердің жақындатпауын сұрадым. Менің психоэмоционалды күйім бұған мүмкіндік бермеді.
48 сағаттан кейін аэрокосмостық қорғаныс бөліміне тағы бір АН-2 ұшағы бөлінді.
- Қызмет жұмыс істеуі керек, - дейді доктор Халитов. - Жабдықпен қамтамасыз ету қиындау болды. Ұшақта ол бірнеше миллион теңгеге жанып кетті - олар шақыруға аттанған еді. Жедел жәрдем станциясының құтқарушылары. Олар жанған ұшақтан бірдеңе жинап, бригадалардың құрамын толықтырды. Оның өзі де ұшып жүрді ... Бұл жай болды деп айтпаймын, бірақ ол психологиялық жарақаттан өтті. Біздің кәсібіміз жоғарылатылған тәуекелмен байланысты, біз кез-келген нәрсе болуы мүмкін екенін түсінеміз. Реаниматолог ретіндегі жұмысымның 30 жылында маған көп нәрсені көруге тура келді, өліммен біз жасырын ойнап, бірнеше рет іздедік.
Бұл кезде жас Бекке қиын болды. Қатты қону кезінде ол омыртқасын жарақаттады, біраз демалыс алуға тура келді. Қазір ол жұмыс істейді, бірақ ұшақпен ұшу туралы әлі шешім қабылдаған жоқ.
- Арқам ауырады, қымбат препараттар тағайындалды, - деді фельдшер. - Ұшақты немесе тікұшақты көргенде қысымым көтеріліп, жүрек кеудеме сыймай кетеді. Мен өзімді жеңе алмай, ұшаққа отыра алмаймын. Мен психологпен жұмыс істеуге тырыстым - бұл әлі көмектеспеді. Мен бұл үрей мен қорқыныш әлі кетеді деп сенемін. Туыстарым менен қауіпті жұмыстан кетуімді сұрайды. Мен кете алмаймын...
Ан-2 апаттық жағдайда қонғаннан кейін туындаған кейбір мәселелерді бізге авиация бөлімінің медициналық қызметкерлері айтты. Біз олар туралы Устинки Плюс-тің келесі сандарында айтатын боламыз. Сонымен қатар, оқиғаны тергеу әлі аяқталған жоқ және комиссияның қорытындылары жоқ. Осы арада мен керемет жазбаны аяқтағым келеді.
- Қазір санитария қарқынды режимде жұмыс істейді, - деп түйіндеді бөлім бастығы. - Біз ұшамыз, ауырлығы орташа науқастарға да қоңырау шаламыз, өйткені көлік байланыстарында қиындықтар бар. Біз науқастарды аудандардан жеткіземіз. Жақында онкологиямен ауыратын жасөспірімді Алматыдағы жоспарлы терапия курсына жеткізу үшін Нұр Сұлтаннан үлкен ұшақ ұшып кетті. Біз барлығына мүмкіндігінше көмектесуге тырысамыз. Енді бастысы - берілмеу! Керемет ұшқыштарға тағы да алғыс айтамын. Оларға біздің өмірімізді сақтағаны үшін бас иемін ...