Мәжілісте бірқатар өзекті тақырыптар көтеріліп, оларды депутаттық сауалдарда атап өтті
Халық қалаулылары мемлекеттік органдардың атына "Самұрық-Қазына" қоры, инвесторлардың әлеуметтік жауапкершілігі және теміржолдардағы жеке монополия бойынша сұрақтарды жолдады
Бүгін пленарлық отырыста Парламенттің төменгі палатасының депутаттары өздерінің депутаттық сауалдарында бірқатар өзекті тақырыптарды көтерді, деп хабарлайды Устинка LIVE тілшісі.
Атап айтқанда, Мәжіліс депутаты Аманжан Жамалов "Самұрық-Қазына"қоры активтеріне кешенді аудит жүргізу қажет деп санайды. Депутат қорды құру кезінде ұлттық компанияларды кәсіби корпоративтік басқару арқылы олардың қызметінің тиімділігін арттыру мақсаты қойылғанын атап өтіп, "Самұрық — Қазынадан" мемлекеттік бюджетке дивидендтер сомасы осы уақыт ішінде бюджеттен олардың инвестициялық жобаларына бағытталатын қаражаттан едәуір аз болғанын атап өтті.
Азаматтар қордағы үлестерді иелену құқығын қандай форматта алса да, мұндай бағалаусыз және оны ашық түрде жариялаусыз, олар өздеріне не ұсынылатынын – нақты инвестициялық табыс немесе орасан зор борыштарды білмейтін болады? Егер бұл сұраққа нақты және тұшымды жауап берілмесе, қазіргі және болашақ әлеуетті инвесторлар да қараңғыда болады, - деді Аманжан Жамалов.
Сондай-ақ, ол "Самұрық-Қазына" қарызы 7,5 трлн теңгеден асатынын атап өтті.
Депутат Екатерина Смышляева отандық және шетелдік инвесторлардың әлеуметтік жауапкершілігі мәселесін көтерді. Оның пікірінше, әлеуметтік аспект ел Президентінің тапсырмасы бойынша әзірленетін жаңа инвестициялық саясат тұжырымдамасының маңызды бөліктерінің бірі болуы тиіс.
Ол үшін мәжілісмендер инвестициялық келісімшарттарда әлеуметтік міндеттемелер бойынша арнайы бөлімді бекітуді ұсынады. Әлеуметтік жауапты компаниялар үшін қосымша жеңілдіктер беру мүмкін деп санайды.
Бүгінгі таңда инвестициялық келісімдердің үш түрінің бірде-бірінде инвесторлардың кәсіпорын қызметкерлеріне қатысты әлеуметтік міндеттемелері бойынша бөлім жоқ. Егер отандық компаниялар, әдетте, бұл міндеттемелерді ресми шарттарсыз орындаса, онда шетелдік инвесторлар туралы айту мүмкін емес. Қызметкерлердің әлеуметтік пакеті, қауіпсіз жұмыс орны, біліктілігін арттыруға және дамуға мүмкіндігі болуы тиіс, - деп атап өтті депутат.
Мәжілісмен Азат Перуашев кірме темір жолдарға жеке монополия мәселесін көтерді.
Кәсіпкерлер Ақтаудан Көкшетауға дейін мыңдаған километрге жүк жеткізу оны магистральдан кірме жолмен кәсіпорынға беруге қарағанда арзанға түсетіні туралы мысалдар келтіреді. Бұл зауыттарға "басып алынған" жолдарды айналып өтіп, жаңа кірме жолдарды салу арзанырақ болады. Іс-әрекеттің табиғаты бірдей: ештеңе жасамай, нақты өндірушілерге салық салу. Бизнестің есебі бойынша, әрбір кәсіпорын монополистерге жылына 100 млн теңгеге дейін төлеуге мәжбүр. Әрбір кірме жолда Алматыдағы "Промышленный" учаскесіндегідей бірнеше кәсіпорын бар, онда мыңдаған вагондарды жіберетін және қабылдайтын 38 зауыт орналасқан. Тек осы учаскеден монополистер жылына шамамен 3 млрд теңге жинайды, ал жалпы еліміз бойынша жүз миллиард теңге туралы сөз болып отыр. Бұл шығындардың барлығы өзіндік құнға және тауарлардың бағасына түседі, инфляцияға тікелей әсер етеді, - деді Азат Перуашев.
Қазақстан Президенті Қасым-Жомарт Тоқаевтың мәселені шешу туралы тапсырмасын еске сала отырып, парламентші монополистер тек өз ауқымын кеңейткенін атап өтті.